Friday, September 9, 2011

Dugaan Aida GADIS MELAYU

Sedang aku menunggu lantai bilik aku kering selepas dimopkan oleh pengemop.. Aku menatap dihadapan tv menonton rancangan NASI LEMAK KOPI 'O'... Ada sala satu segment rancangan NASI LEMAK KOPI 'O' mengisahkan DUGAAN AIDA GADIS MELAYU.

Dugaan yang menimpa AIDA adalah anak kelahiran yang pertamanya iaitu anak sulong menghidap masalah jangtung.Saluran jangtung anak AIDA kebocoron dan pembedahan perlu dilakukan.Tidak silap aku,pembedahan akan dilakukan pada mggu depan.Semoga anak AIDA selamat dibedahkan dan cepat sembuh.

Anak AIDA yang menghidap masalah sakit jangtung..
Semoga cepat sembuh..


Mungkin kiter tidak dapat merasa keperitan dalam menempuhi dugaan yang dihadapi oleh AIDA GADIS MELAYU bak kata pepatah "berat mata memandang,berat lagi bahu dipukul".Sama2 lah kiter memberi kata2 semangat serta berdoa supaya anak AIDA selamat menjalani pembedahan serta cepat sembuh.

AIDA dan suaminya SAIFUL..
Tabah dan Sabar menghadapi dugaan....


Ini lah dugaan yang dihadapi oleh AIDA.Kiter pun tidak mengetahui dugaan yang akan dihadapi.Doa,usaha serta tawakal menjadi bekalan serta kejayaan bagi menempuhi dugaan yang ditempuhi.

Monday, September 5, 2011

Tergigit Bibir

Tgh2 aku syok makan ketupat cicoh rendang.Tiba2 jer aku rasa manis2 kelat ketupat+rendang.Selang beberapa saat terasa sakit kat bibir aku.Aku tergigit bibir sendiri.. Sakit... Rasa nak menjerit jer.... Disebabkan aku anak lelaki... Aku tahan dengan kesakitan yang tak seberapa..... Ramai orang kata kalu tergigit bibir akan menepuh dekat kesan gigitan.Menepuh dalam bahasa kasarnya bernanah kat kesan gigitan.Saintifiknyer ULSER MULUT.

Kerana takut kesan gigitan menepuh,aku mengambil langkah2 awal.Antaranya:

-Basuh kesan gigitan sehingga hilang darahnya=untuk mengelak dari dijangkiti kuman.Dengan itu,peratus nak bernanah akan berkurang.
-Lepas itu,aku ambik ais dan letak kat kesan gigitan=untuk mengelak dari bengkak.

Alhamdulillah... bibir aku tak menepuh....  jikalau menepuh,terpaksa lah letak garam... Kaedah ini,menyebabkan bibir anda akan rasa perit... Cara laen,beli ubat kat farmasi... ciap ada perisa lagi....

Inilah keadaan jika langkah awal tak diambil
credit to acongeduardo.blogspot.com

Wednesday, August 24, 2011

Kad Raya

Assalamualaikum..... Kepada blogger dan pembaca sekalian.. Disini aku sertakan Kad Raya yang tak seberapa... Harap Maaf dipinta...


Tuesday, August 23, 2011

JOHN O'SHEA pemain serba boleh..

John O'shea merupakan salah seorang bekas pemain Manchester United... Pemain yang pernah bermain beberapa posisi sepanjang kariernyer....

Die pernah bermain di posisi:
1)bek kanan
2)bek kiri
3)bek tengah
4)tengah

dan yang baru aku taw... die jadi keeper....

video
link

Monday, August 22, 2011

Memang budak uia putus urat????

Hari ini aku ada temujanji dengan doktor untuk memberi kata putus sama ada membuat pembedahan ataupun tidak....

Selepas aku dipanggil.. Aku pun masuk ke dalam bilik doktor.. Aku memberitahu kepada doktor yang aku ingin membuat pembedahan..... Tgh2 sembang dengan doktor pasal pembedaha... Doktor mengajukan soalan yang berbunyi"Memang budak uia putus urat???" Aku pun pelik kenapa doktor bertanya demikian... Doktor bagi taw yang ada seorang budak uia sama penyakit mcm aku n kena membuat operation.....

Aku diberi banyak pilihan untuk membuat pembedahan.. Aku memilih untuk membuat MRI... Lepas membuat MRI 2 bulan,baru aku membuat pembedahan... Pembedahan aku ada 2 peringkat... Peringkat pertama,skop terlebih dahulu.. Peringkat 2,jika ada urat yang putus,terus sambung...Jikalau ada masalah laen selaen urat.. pembedahan untuk menyambung urat terpaksa KIV......




Saturday, August 20, 2011

Pengalaman Pertama..

Pagi2 lagi aku dah start moto aku... Bukan nak pergi rempit.. Tapi nak jadi fasilitator kat skul lama aku dulu... SEKOLAH BERASRAMA PENUH INTEGRASI BATU RAKIT... Mengikut tentatif yang ditetapkan,semua fasi dikehendaki berada di dewan dalam PUKUL 7.30 pg... Jadinyer... Aku kenalah merempit dipagi hari....

Sampai kat pertengahan jalan,aku join rempit ngn kawan aku... 2 org kawan aku tu rempit ngan motor LC 135.. Ketinggalan kat belakang lah aku jawab nyer..... Aku nin jenis bukan cepat mengalah... Aku kejar dengan sekuat-kuatnyer..... Berjaya gak aku follow mereka berdua.....

Dalam kul 7.30 lbh.. Aku n THE GENG tiba di SBPIBR.... Sebelum program start... Kami diberi briefing oleh Program Manager... Lepas start jer program... Kena briefing lak... Mati aku... Tak pernah aku bercakap kat hadapan kalayak ramai.... Tapi nak buat mcm mana... Control Macho walaupun tgn bergetar....

Lepas semua fasi perkenalkan diri... Aku dikehendaki masuk ke dalam kumpulan 3.... Terpaksalah aku sembang ngan budak2 ataupun adik2 SBPIBR..... Sembang punyer sembang.... Terkeluarlah isu histeria semasa aku form 1.... Kiter crta laen kali lah.....

Di bawah adalah gambar-gambar aku dan ahli kumpulan 3:









Lepas hbs program untuk form 1,2,3.... Ingtkan dah bleh balik... Tapi... Ada sambungan program bersama frm 4,5.... Program nin sgt ringkas kerana hanya bercerita pasal Universiti ataupun pilihan selepas mendapat RESULT SPM.....

Dalam kul 2... Semua program dapat ditamatkan.... Dengan itu... Aku bleh pulang ke rumah.....