Saturday, February 5, 2011

CAra StaD

Setiap orang mempunyai cara belajar yang tersendiri.Tetapi bagi insan ini mempunyai cara belajar tersendir.Hari yang mulia ini,terbuka hati ini untuk berkongsi bagaimana cara belajar yang telah dilakukan oleh insan ini.

Cara-cara stad:

1)Jangan menangguh kerja anda:Maksudnya... Buatlah assignment ataupun report pada masa terluang.Jadi,pada masa yang lain boleh digunakan untuk ulangkaji. 

2)Stad mengikut mood:Yang ini susah sikit nak terang. Kebiasaannya,kalau datang mood malas maka tak bleh lah nak stad.Kalu datang mood malas nin,lebih baek buat report.Sebab,report hanyalah tulis dan ubah ayat dan tidak memerlukan proses yang berfikir dengan mendalam.

3)Berfikir:Berfikirlah selalu.... Terutamanya dalam pembelajaran.Berfikir dapat membantu kita untuk menyelesaikan masalah.Cubalah!!!!!....

4)Objektif:Setiap program ada objektifnya.Begitu juga dengan stad.Kalu stad,stad lah dengan bersungguh-sungguh bak kata pepatah "ALANG-ALANG MENYELUK PERKASAM,BIAR SAMPAI KE PANGKAL LENGAN"..

5)Tumpuan:Dari kecil sapa lah ke besar.... Semua orang kata kejayaan utama adalah tumpuan di dalam kelas.Inilah faktor utama.

Inilah serba sedikit usaha kita semua untuk mengecapi kejayaan.Selain usaha,kita juga hendaklah berdoa kepada yang MAHA ESA......
                      
                    







No comments: