Wednesday, April 13, 2011

eXcItED nAk eXaM

eXcited giler nak exam.... Sehingga tak ingat dunia.....

Cerita ini bermula pada pagi sabtu yang lepas.... Dan pada hari itu juga aku akan menghadapi peperiksaan yang last pada sem nin....

SEbelum hari exam bermula lagi aku dah ready.... bukan setakat ready... Tapi,tdo awal pulak tu.....

Maka dengan itu... Tba lah hari yang dinantikan.... Semangat yang membara menyemarak lagi diri ini... Bikas aku bangun dari tido.... Setelah selesai mengerjakan kewajipan,aku terus buka buku untuk stad....
Sedang aku stad,aku terdengar bunyi motosikal kawan yang taj berapa baek dan juga kawan sekelas.... Nak wat cam mana,ada kes sikit ngan die.... Aku pun,mengeluarkan sedikit kepala aku ke luar tingkap.... Aku tgk die memakai dress code yang lengkap dan perasaan aku semakin yakin serta bersemangat.......

Aku pun sambung stad sehingga jam tangan handset aku kelihatn 08:15....Aku pun ambik keputusan untuk bersiap...... Selepas aku bersiap,aku pun kejutkan kawan aku.... Tapi aku pelik... Kenapa mereka tak bangun lagi..... Mereka tak nak exam ker????  Berat2.......

Kerana semangat membara... Aku kejutkan lagi... Salah sorang kawan aku pun bangun...... Ingatkan bangun nak bersiap.... Tapi bangun untuk stad.... Dalam hati aku... Die orang nin nak exam or tak nak nin.... Jam dah pukul 8.45.... Exam kul 9........ Aku pun membuka mulut aku dan berkata"Mung tak boh g exam ker????"....
Kawn aku yang tengah stad tu pelik..... Tgh2 aku bersemangat nak pergi exam... Die ketawa dengan semangat aku nin... Luntur semangat aku.....  Kawan aku yang tengah tdo pun terjaga.... Dia pun sama.... Tapi dia ketawa dalam selimut..... Aku lagi pelik..... Kawan aku yang tengah stad pun tanya kepada dri aku "Mung nak g mana??? Exam bukan pukul 2.30 ker????" Aku apa lagi terkejut peruk lah..... Dengan pantas aku tgk jadual.... rupa2 nyer exam 2.30 petang..... Menebal muka aku tahan malu......

Tu lah...... Nak exam tak tengok jadual btul2... PADAM muKA dengan diri sendiri...... BiLA2..... hAFal jadual exaM......... 













1 comment:

jaya jr said...

aik,ni cite lepas exam ke,mase exam ke mase bile..kn cuti dh..haha