Monday, September 5, 2011

Tergigit Bibir

Tgh2 aku syok makan ketupat cicoh rendang.Tiba2 jer aku rasa manis2 kelat ketupat+rendang.Selang beberapa saat terasa sakit kat bibir aku.Aku tergigit bibir sendiri.. Sakit... Rasa nak menjerit jer.... Disebabkan aku anak lelaki... Aku tahan dengan kesakitan yang tak seberapa..... Ramai orang kata kalu tergigit bibir akan menepuh dekat kesan gigitan.Menepuh dalam bahasa kasarnya bernanah kat kesan gigitan.Saintifiknyer ULSER MULUT.

Kerana takut kesan gigitan menepuh,aku mengambil langkah2 awal.Antaranya:

-Basuh kesan gigitan sehingga hilang darahnya=untuk mengelak dari dijangkiti kuman.Dengan itu,peratus nak bernanah akan berkurang.
-Lepas itu,aku ambik ais dan letak kat kesan gigitan=untuk mengelak dari bengkak.

Alhamdulillah... bibir aku tak menepuh....  jikalau menepuh,terpaksa lah letak garam... Kaedah ini,menyebabkan bibir anda akan rasa perit... Cara laen,beli ubat kat farmasi... ciap ada perisa lagi....

Inilah keadaan jika langkah awal tak diambil
credit to acongeduardo.blogspot.com

7 comments:

cik najihah said...

walamak..sakit woo

husin said...

sakit+seksa

nur yasmin said...

makan baca bismillah x? :P

yui92 said...

aku selali kena ulcer =p=p=p


skang ni pun tgh ada dua

eszyamin said...

okay itu disgusting

wisata bakti alam said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)

wisata bakti alam said...

kunjungan gan,bagi - bagi motivasi
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :)