Saturday, July 9, 2011

Jogging Vs Lutut

Pagi semalam aku telah melakukan satu senaman yg amat penting.Senaman itu adalah jogging.

Awal pagi lagi aku bngun dari tdo.. Aku dikejutkan oleh mak aku..."Abang?? nak p jogging dop???...Dengan semangat yang membara.. Aku menjawab "YA"...Selepas menunaiakan kewajipan...Aku menghendap kat luar tingkap untuk memastikan keadaan kampung aku kelihatan cerah. Perasaan takut bermaen dalam fikiran apabila  jogging dalam gelap.. BAHAYA... mcm2 boleh terjadi.... Aku tggi awan kelihatan cerah sedikit sambil bersiap...


JOGGING kat tepi pantai... Aku just jogging kat atas jalan tar....
 

Aku strt jogg dari umah aku.. aku masuk jalan kampung....  selepas melalui jaln kg sepanjang 1.1 km... aku pun melalui jalan besar spnjg 1 km... Awal2 lagi aku dah ukur dengan menggunakan meter MOTORSIKAL aku... Tak taw lah meter tu tepat or not.... Kiter REDAH JER(kata-2 STACY)

Sehari sebelum aku nak jogging.. Mcm2 aku fikir... Perasaan malu pun ada... Aku fikir apa kata org kampung terhadap aku.... Rajin tidak bertempat lah... mcm2 lagi.... malas nak ingt kembali... hehehehe....

Keadaan aku selepas jogging... LETIH.....

Masa aku jogg.. org kg buat tak taw pun... tgk pun mcm tak tgk.. Tu lah... perasaan buruk sangka sangat... JOGGING benda yang baek... Nak buat apa malu..... Jadi... Janganlah fikir yang bukan2 terhadap org laen... Jangan jadi mcm aku....

Ingtkan hari ini aku nak JOGGING sekali lagi... Tetapi malang nyer aku ada masalh dengan lutut aku... So.. Hasrat aku pada pg ini tidak tercapai... JOGGING pakai baju warna kuning.... hehehehhehe....... Sedih dan pilu hati aku..... Merintis sehingga kalbu....

6 comments:

nur yasmin said...

muda muda lagi dah sakit lutut? :P

husin said...

hahaha.. nak wat cam mana... nasib dikandung badang.. kena lah jga molek lutut nin....

Syera Cullen said...

hahhaa syera biase wakil maktab dulu 3200m =)

kene amalkan selalu baru alah bisa tegal biase ~

azam said...

xpe janji sihat

husin said...

syera:yer ker??? patt lah tak mudah leth... power2

husin said...

azam:alhamdulillah....