Thursday, July 21, 2011

Keliru..

Aku tidak mengetahui apa yang benar...

Dr kata urat aku putus... Ramai yg kata,if urat putus... tak bleh jalan.....

Semalam,aku pergi merawat secara tradisional di Tanah Merah,Kelantan..... Ramai giler orang... Giliran aku berno 21 merah... No die ada merah dan kuning.... merah untuk first time datang.... kuning untuk second and third time dtg.... sambil tggu giliran,aku melihat celoteh Pak Su bergurau dengan pesakit.... Mcm2 jenis penyakit aku dengar.... Kalu aku crta kat cini... tak hbs lah.....

Aku tiba dalam pukul 2.30... aku tggu selama 2 jam..... dalam pukul 4.30 tiba lah giliran aku....

Aku dikehendaki berlunjur dan tangan aku diletakkan di atas peha.... sambil itu,die pegg kedua-dua belah ibu jari kaki aku..... selepas die pegang ibu jari aku,die bertanya kepada aku "Main bola ker???" ... terkejut aku.... Pak Su taw dari mana..... Die pun tanya lagi "Orang maen bola nin, cerdik ker bodo???" Aku dah taw jawapan soklan tu... jadi.. aku jwab lah bodo,sebb 11 org kejar satu bola........ Selepas itu,die suruh aku minum air tawar yang disediakan... Aku pun minum......

Selepas 2-5 minit,aku pun dipanggl... Pak Su pun check lutut aku.. Die kata lutut just longgar.... Kepala lutut lari.... Aku tanya lah kat die.. If urat pts??? die kata urat susah nak putus......... Lutut aku pun dibalut dengan pita pelekat cap siam.......

Aku tak taw yang mana betul... Dr kata org putus... tapi dr tak pasti lagi... Pak Su pulak kata lutut aku longgar.... Hari ahad ini aku kena pergi balik... SEMOGA LUTUT AKU SEMAKIN PULIH...

Balutan di lutut aku....



12 comments:

c said...

mesti sakit kan :(

cik nd said...

mesti sakit kan :(

:: Mrs.Eady :: said...

aduii...

husin said...

tak sakit lah.... pak su just masuk kan balik....

muz said...

aku rasa pak su tu betull...

husin said...

aku rasa mcm tu gak

Rozuan Ismail said...

kat mana tanah merah tuh?

husin said...

kat pecawan eletrik... padang siam

ney said...

semoga cepat sembuh=)

husin said...

ney:thanks

Anonymous said...

Syafakallah husin..
-pali

shazanida_hisham said...

da bbuh besi dlm kaki??