Tuesday, July 12, 2011

Polis Vs Samseng

Hari  ini aku ingin blebel tentang luahan kawan aku....

Macam2 aku dengar bnda yang buruk tentang polis... ada org kata polis dop paka...

Kes ini berlaku terhadap adik kepada kawan aku...Adik kepada kawan aku ini,nak kata samseng tak lah samseng mana... Kesalahan die conget motor... semasa die conget... dang molek polis tu lalu(tepat2 polis melalui)..



Polis itu pun,menahan adik kawan aku dan memukul adik kawan aku... die memukul tepat dibahagian dada..
dengan alasan,adik kawan aku menganying dengan megangkat tayar moto...padahal adik kawan aku tak taw die ada kat situ.... tambahan pula adik kawan aku nin baru lepas accident.. accident bukan sebab rempit... accident kena langgar dekat persimpangan jalan.... Saman pun dapat... Sakit pun dapat....

Sapa jer kat umah... adik kawan aku.. bg taw kawan aku yang die kena pukul dengan polis.... apa lagi... kawan aku ajak adik die pergi kat balai polis... jupe dengan ketua trafik... Kawan aku tanya sama ada polis bleh pukul or tak... ketua trafik tu jawab tak.... Sedang bercakap dengan ketua trafik.. datang lah 2 org polis yang pukul adik die.... memg sah polis itu tak mengaku.. ketua trafik tu bgtaw... kalu tak ada bukti dan saksi jgn tdh yang bukan2.... satu lawan tiga.... memg kawan aku tak akan meng.....

sapa jer kat umah... kawn aku baru taw yang  kawn adik die ada masa kejadian itu... kawan aku malas nak pergi semula... kawn aku nak bg taw kepada abg die yang bekerja askar tapi tak dapat... abg die pergi kursus...

Sejak dari hari tu... kawan aku tak hormat langsung polis...... jupe polis pggil mung n aku jer.... polis tak hormat kiter.... bukan kiter nak hormat die......

selang 2-3 hari lepas tu,polis tu jupe adik kawan aku... die tanya adik kawan aku"Bakpa mg royak ker abang mg aku katok mg???(kenapa gtaw kat abg mg yang aku pukul??) adik kawn aku senyap jer....

kat dunia nin ada yang baek dan buruk...
bak kata pepata"kerana nila setitik,rosak susu sebelanga"

8 comments:

kema said...

hehe...mcm2 cerita bab polis ni sy dgr...suami sy pun pena kene skali...hehehe...kite ni mentimum...

husin said...

tu lah....

nurdani said...

bakpo g katok dio nyo..

cik najihah said...

tenkiu :)

Idora.Zaifura said...

hadoi.... sy bace dgn penuh kekerutan kat muka... huhu

nampaknya sy kene polish lg pengetahuan bahasa sy nih...
(T_T)

husin said...

nurdani:dop taw lah...

idora:tak faham,tekan kat perkataan tu... link ngn vocab ganu....

i'm ezza haniza said...

saya tak paham bahasa ganu munggg :(

husin said...

hahahha... yer ker??? sowie lah... nanti translate....