Thursday, July 28, 2011

Syarat-syarat kawen

Sudah lama aku tak update blog... Menjadi perantauan di negeri orang bagi mengubat lutut aku yang sakit...
Alhamdulillah..... semakin ok.... Aku merantau selama 5 hari... sabtu-rabu.....

Cinta lepas kawen lebih indah.....


Hari ini,aku nak blebel pasal syarat2 kahwin pada zaman sekarang...

Teringat kat cerita APABILA MAMA BUKA MULUT... Susah betul nak kahwinkan anak die.. Pelbagai syarat yang dikenakan kepada jejaka yang ingin kawen dengan anak die.. Sehingga 11 pinangan yang ditolak kerana tak memenuhi syarat-syarat.

Syarat-syarat:

  1. Menyediakan wang hangus sebanyak RM50 ribu..
  2. Menyediakan kereta bersama pemandu...
  3. Menyediakan rumah yang besar serta orang gaji...
  4. Pakej bulan madu ke Eropah...
Orang-2 yang ada duit boleh lah penuhi syarat ini.. Aku pun tak mampu nak memenuhi syarat-syarat ini...
Alamak nyer,tak bleh cari orang kaya..

Ramai yang mahu majlis perkahwinan yang grand... Jika grand,maka grand lah kos perkahwinan...
Mereka mengatakan perkahwinan hanya sekali... Tapi... Lelaki bleh 4 kali.... Susah jugak jikalau setiap perkahwinan yang  grand diadakan... Botak si lelaki... (Patut lah ramai orang lelaki botak)....

Kepada wanita-wanita sekalian,janganlah mengenakan syarat-syarat yang keterlaluan.
Kesian kat kaum ADAM untuk memenuhi syarat-syarat....

"Perkahwinan yang baek adalah perkahwinan yang sedikit mas kawen"

11 comments:

Anonymous said...

huhuhu...nk kawen dah ker??

abghani said...

nasib baik aku dh kawen dulu

husin said...

maisarah:tak lagi lah.... blaja tak hbs lagi...

abghani:nasib2...;

Suhazli said...

aku nak kawin kat oversea..hahaha..

husin said...

lagi parok blnja

IMANSHAH said...

bukan saja 50k, 5o hengget pun aku takde

tira_yuyu said...

amboi...dh nk kwen ke nih! jgn lupe jemput t..haaha

husin said...

tira:lambt lagi nak kawen

Anonymous said...

nak kawen jugak lah. hehe

husin said...

tapi jgn lah letak syarat yg bukan2

tira_yuyu said...

huhuuuu...untg pmpuan dpt laki sggup bg syarat2 kt ats tu...